Ny livskraft sökes...

Efter hormonbehandlingar och en graviditet har min övervikt övergått till fetma. Jag mår ständigt dåligt över hur jag ser ut o hur jag mår. Det är 1 ½ år sedan jag fick min dotter. Jag skrev in mig på förlossningen på hela 107 kg. Hade jag inte haft värkar och annat o tänka på hade jag bara satt mig ner o deppat ihop.

14 dagar senare stod vågen på 94 kg och där har den i stort sett stannat sedan dess. Jag tror jag provat allt, vilket jag såklart inte har men jag orkar inte kämpa med dehär mera.

Idag va jog hos Itrim. Ett svenskt företag som har viktminskningsprogram. Det kommer kosta mig 645 kr/månad. Alltså svindyrt för en blivande student men det måste göras nu!!

Jag fick ställa mig på en våg där det gjordes förutom viktkontroll som visade på 90,8 kg, visning av hur mycket som va fett, hur mycket som va vätska och hur mycket som va resterande.

Jag skrev kontrakt och fick en tid imorgon för hälsoanalys. Som jag förstod det finns 3 vägar att gå.

Snabbt - varierat - vanligt

Snabbt byts alla protioner ut mot måltidsersättningar i upp till 12 veckor var av de 3 första innehåller endast 600 kcal per dag. Detta ökas sedan från vecka 4-12 till 800 kcal per dag och efter det så äter man varierat, Dvs 2 mål lagat o två ersättning för att slutligen äta vanlig mat i rätt mängd o på rätt sätt.

Jag hoppas jag för börja med snabbt. Samtidigt är jag livrädd för hur jag ska klara det. Men det måste gå.

Tänkte att den här bloggen ska få bli min viktdagbok över min viktresa med Itrim. Har läst andras och inspirerats. Jag ska ta bilder och lägga upp så andrakan följa min viktnedgång.

Nu gäller det...det är nu eller aldrig

Mer kommer imorgon...!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0